top of page

Сучасна освіта

Інновації в освіті

Поняттям "інновація" позначають нововведення, новизну, зміну, введення чогось нового. Стосовно педагогічного процесу інновація означає введення нового в цілі, зміст, форми і методи навчання та виховання; в організацію спільної діяльності вчителя і учня, вихованця. Інновації самі по собі не виникають, вони є результатом наукових пошуків, передового педагогічного досвіду окремих учителів і цілих колективів.

 Сучасний етап розвитку освіти в Україні характеризується відходом від тоталітарної уніфікації і стандартизації педагогічного процесу, інтенсивним переосмисленням цінностей, пошуками нового в теорії та практиці навчання і виховання. Цей процес не може бути стихійним. Він потребує управління.

Основу інноваційних процесів в освіті складають дві важливі проблеми педагогіки - проблема вивчення, узагальнення і поширення передового педагогічного досвіду та проблема впровадження досягнень психолого-педагогічної науки в практику.

Поки більшість українських вчителів мріють про комп’ютери, принтери та нові дошки в класах, дива технологічного прогресу відкривають неозорі можливості для освіти. Деякі з них надзвичайно дорогі і їх покупку можуть собі дозволити заможні приватні школи, а для інтеграції інших у навчальний процес потрібні лише натхнення та запал самого вчителя й знання англійської мови. Пропонуємо захопливий екскурс світом інноваційних технологій з виставки Bett у Лондоні від Тетяни Ткаченко, експертки ГС «Освіторія», учительки інформатики Новопечерської школи, очільниці IT-відділу. Отож, які технології майбутнього вже на порозі і як їх використовувати в освіті? Які навички будуть потрібні?

ТОП-5 ТРЕНДІВ В ОСВІТІ, ЯКІ БУДУТЬ ВПЛИВАТИ НА НАВЧАННЯ ПІДЛІТКІВ У 2024 РОЦІ :

 

  • Штучний інтелект

  • Віртуальна та доповнена реальність у навчанні

  • Програмування в шкільних програмах

  • Освіта у сфері кібербезпеки

  • Глобальна співпраця та дистанційне навчання

 

Розвиток гібридних моделей навчання

Минулий рік показав, що для українських педагогів немає нічого неможливого. Вони можуть навчати навіть в умовах війни чи під час блекаутів.
Ще під час епідемії все навчання раптово перейшло в онлайн, що стало викликом для багатьох. Але згодом вчителі, викладачі опанували технології дистанційного навчання, а учні і студенти звикли здобувати знання через Zoom та Google Meet.

Зараз освітяни розуміють, що майбутнє не за дистанційкою, а за змішаним навчанням. Тому школи в усьому світі продовжують розробляти та адаптувати моделі змішаного навчання, намагаючись знайти варіант, який влаштовуватиме всіх.

Фахівці припускають, що навчання виглядатиме приблизно так:

  • частина учнів навчається лише онлайн;

  • частина – слухає теоретичний матеріал онлайн, а до школи приходить заради практичних занять.

Правильно організоване гібридне навчання дозволить учням самостійно контролювати власне навчання, вчитиме їх самостійності та відповідальності.

Основні форми STEM-орієнтованого підходу до навчання

герб2023.png

Відокремлений структурний підрозділ

"Старобільський фаховий коледж Східноукраїнського

національного університету імені Володимира Даля"

bottom of page