Сучасна освіта
Інновації в освіті
Поняттям "інновація" позначають нововведення, новизну, зміну, введення чогось нового. Стосовно педагогічного процесу інновація означає введення нового в цілі, зміст, форми і методи навчання та виховання; в організацію спільної діяльності вчителя і учня, вихованця. Інновації самі по собі не виникають, вони є результатом наукових пошуків, передового педагогічного досвіду окремих учителів і цілих колективів.
Сучасний етап розвитку освіти в Україні характеризується відходом від тоталітарної уніфікації і стандартизації педагогічного процесу, інтенсивним переосмисленням цінностей, пошуками нового в теорії та практиці навчання і виховання. Цей процес не може бути стихійним. Він потребує управління.
Основу інноваційних процесів в освіті складають дві важливі проблеми педагогіки - проблема вивчення, узагальнення і поширення передового педагогічного досвіду та проблема впровадження досягнень психолого-педагогічної науки в практику.
Поки більшість українських вчителів мріють про комп’ютери, принтери та нові дошки в класах, дива технологічного прогресу відкривають неозорі можливості для освіти. Деякі з них надзвичайно дорогі і їх покупку можуть собі дозволити заможні приватні школи, а для інтеграції інших у навчальний процес потрібні лише натхнення та запал самого вчителя й знання англійської мови. Пропонуємо захопливий екскурс світом інноваційних технологій з виставки Bett у Лондоні від Тетяни Ткаченко, експертки ГС «Освіторія», учительки інформатики Новопечерської школи, очільниці IT-відділу. Отож, які технології майбутнього вже на порозі і як їх використовувати в освіті? Які навички будуть потрібні?
ТОП-5 ТРЕНДІВ В ОСВІТІ, ЯКІ БУДУТЬ ВПЛИВАТИ НА НАВЧАННЯ ПІДЛІТКІВ У 2024 РОЦІ :
-
Штучний інтелект
-
Віртуальна та доповнена реальність у навчанні
-
Програмування в шкільних програмах
-
Освіта у сфері кібербезпеки
-
Глобальна співпраця та дистанційне навчання
Розвиток гібридних моделей навчання
Минулий рік показав, що для українських педагогів немає нічого неможливого. Вони можуть навчати навіть в умовах війни чи під час блекаутів.
Ще під час епідемії все навчання раптово перейшло в онлайн, що стало викликом для багатьох. Але згодом вчителі, викладачі опанували технології дистанційного навчання, а учні і студенти звикли здобувати знання через Zoom та Google Meet.
Зараз освітяни розуміють, що майбутнє не за дистанційкою, а за змішаним навчанням. Тому школи в усьому світі продовжують розробляти та адаптувати моделі змішаного навчання, намагаючись знайти варіант, який влаштовуватиме всіх.
Фахівці припускають, що навчання виглядатиме приблизно так:
-
частина учнів навчається лише онлайн;
-
частина – слухає теоретичний матеріал онлайн, а до школи приходить заради практичних занять.
Правильно організоване гібридне навчання дозволить учням самостійно контролювати власне навчання, вчитиме їх самостійності та відповідальності.

Відокремлений структурний підрозділ
"Старобільський фаховий коледж Східноукраїнського
національного університету імені Володимира Даля"